vissen

Vissen voor het ziekenhuis

Viswedstrijd kent alleen maar winnaars.

Zaterdag 6 december 2008 werd er op het strand bij slag Beukel in `s-Gravenzande en strandviswedstrijd gehouden voor het goede doel. Dit doel betreft de bouw van een nieuw health centre in Kameroen.

Deze wedstrijd werd voor de tweede keer georganiseerd door de watersportvereniging `s-Gravenzande . De winnaar mag zich een jaar lang “Koning Bolo” noemen, een naam die spontaan verzonnen werd toen vorig jaar de bijbehorende afrikaanse kleding geshowd werd. Om 7.00 uur verzamelden de eerste deelnemers zich al bij het clubgebouw.
Zo rond de klok van negen werden alle deelnemers door tractoren met platte wagens naar hun plek op het strand gebracht. De wedstrijd zelf duurde van 10.00 tot 14.00 uur. Al gelijk werden de eerste vissen gevangen en hadden de controleurs het druk met het meten van deze gevangen vissen. Er werden o.a. de volgende vissoorten gevangen, zeebaars, bot, schar, puitaal en schol. Toen iedereen na de wedstrijd weer terug naar het clubhuis was teruggebracht kon het grote rekenwerk beginnen om te bepalen wie de meeste centimeters vis gevangen had. In de tussentijd werd er een grote verloting gehouden welke door diverse sponsors mogelijk was gemaakt. Daarna was het moment daar dat de uitslag bekend werd gemaakt , en wie zich voor het komende jaar “Koning Bolo” mocht noemen. De winnaar was Eef Hoek met 458 cm. Vis. Alle aanwezigen betuigden hem eer naar Kameroenees gebruik nadat hij traditionele kleding en attributen had aangetrokken.
Tweede werd Rene Brederveld met 447 cm. En derde Jan Hennekam ( huidig wereldkampioen) met 325 cm. De beste dame was Chantal Bodt met 179 cm. En de beste jeugd was Iris Koster met 172 cm. Alle deelnemers kregen een prijs zodat niemand met lege handen naar huis ging, maar de grote winnaar was natuurlijk het goede doel waar de hele wedstrijd voor georganiseerd was. Na afloop kon bekend gemaakt worden dat er bedrag van € 1067,00 overgemaakt kan worden naar Kameroen.