Health Centre Njindom

Njindom is een plaatsje in de NW-provincie van Kameroen.
De bevolking bestaat voornamelijk uit arme mensen die een stukje grond bewerken om een beetje inkomen te krijgen door de oogst gedeeltelijk te verkopen op de plaatselijke markt.
Ruim 25 jaar geleden is door een Nederlandse missionaris een klein health centre gebouwd om de mensen van basis medische zorg te voorzien. Uit de hele omgeving kwamen de mensen voor behandeling. In 2002 werden er plannen voor nieuwbouw en uitbreiding gemaakt omdat  het bestaande gebouwtje te klein en verouderd was en er meer soorten van dienstverlening kwamen.

In 2003 is er begonnen met de bouw van het ziekenhuis. Iedere keer als we weer wat geld hebben ingezameld wordt er weer een stukje verder gebouwd aan het ziekenhuis

Eind 2010 zal de bouw van de 3e en (en laatste) fase gereed zijn en we hopen met de komende viswedstrijd voldoende geld bij elkaar te hebben om begin 2011 de laatste afwerking van dit gedeelte te kunnen realiseren.

Na het afwerken van de 3e fase moeten er nog een aantal dingen gebeuren, namelijk het egaliseren van het terrein, het inrichten van de ruimten, het slaan van een waterbron en het aanschaffen en plaatsen van een generator.

Om het benodigde geld bijeen te krijgen is deze stichting opgericht om fondsen te werven in Nederland.